fbpx

Wendy Suzuki, TED, 2017, A testmozgás fontosságáról

A professzor az előadást azzal kezdi, hogy felteszi a követező kérdést: ha lenne valami, ami megvéd a ráktól, a demenciától, ami azonnali hatású lenne és tartós, akkor kérnéd?

Hát persze, hogy kérnéd!

Wendy Suzuki idegkutató professzor, aki a kutatásai során egy véletlen folytán, egy érdekes dologra jött rá, ami megváltoztatta a kutatásai mikéntjét.

A szobájában ülve azt érezte, hogy rosszul érzi magát, semmi szociális élete nem volt, mivel egész nap agysejteket vizsgált, egyedül. Hogy kicsit felrázza magát elment egy vadvízi evezésre, és ott szembesült azzal, hogy mennyire gyenge. 1.5 év ezdés követte ezt a vadvízi evezést. Majd egy nap egy érdekes dologra lett figyelmes, jobban megy a pályázatírás. (A tudósoknak a pályázatok írása egy nehéz dolog.)

Azt érzete, hogy képes jobban összpontosítani és koncentrálni a figyelmét, mint korábban. A hosszú távú memóriája javult, több energiája lett és a hangulata is jobb lett.

Tehát levonta a következtetést, hogy a testmozgás hat a legjobban az agyunkra:

  1. mert azonnal hat: már egyetlen edzéssel is azonnal hatással vagyunk az agyunkra, azonnaliak az eredmények.

Hosszú távú eredményt viszont csak rendszeres testmozgással lehet elérni

2. javul a figyelem funkció

3. hosszú távú hatása van a hangulatunkra, jobban érezzük magunkat tőle

A testmozgás közvetlen az agyunkra hat és megváltoztatja annak szerkezetét. Az agyunk két területe a hipokampus és a prefrontális kortex hajlamosak leginkább a megbetegedésre és időskori romlásra. Vannak bizonyos betegségek, folyamatok, amelyeket nem lehet gyógyítani, de a hatásuk rendkívül jól lassítható a rendszeres élethosszig tartó test-mozgás által. Vannak olyan betegségek, amelyek viszont megelőzhetőek a test-mozgással.

Mit jelent a rendszeres? Heti 3-4 minimum fél órás edzést.

Tehát összességében a testmozgás egy olyan dolog, amelyre valójában szüksége van a testünknek. Az izmaink erősebbek lesznek, az agyunk pedig védettséget kap bizonyos betegségekkel szemben. Emellett pedig jobban érezzük magunkat tőle, hisz azt már rég tudjuk, hogy boldogsághormont termel a testmozgás. Kiegyensúlyozottabbak és energikusabbak leszünk tőle. A mozgás lehet bármi, lépcsőzés, futás, aerobik, vagy bármi egyéb, ami pulzusszám növekedéssel jár, kinek milyen formája tetszik. A legjobb az egészben, pedig, hogy ezt tudományosan is bebizonyították!

Nézzétek meg a videót a TED oldalán mert rendkívül jó és nagyon lelkesítő! (És mert természetesen minden részletet nem írtam le, csak a lényegi részt, annak, aki még sem nézné meg a videót)

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .