fbpx

Az, hogy állandóan mosolyogni kell egy önámítás. Aki azt javasolja, hogy légy mindig mosolygós, annak ne hidd egy szavát se. Légy önazonos. Ez pedig nem azt jelenti, hogy mindig boldog vagy, hanem azt, hogy megéled hogy most szar és megéled azt is amikor jó. Mosolyogj őszintén. Ha nem őszinte, akkor ne tedd.

A boldogság nem egy állandó állapot. Nem vagyunk állandóan mindig a felhők felett. Mindig vannak rossz napok, rossz időszakok. Ezeket is meg kell élni, mert ezek is előrébb visznek minket. Tudunk tanulni belőle, tapasztalatot szerezni általa. Akár ennek hatására másoknak segíteni. Könnyebben felismerjük, ha mások is így éreznek és tiszteletben tudjuk tartani, hisz tudjuk, hogy milyen érzés.

Mit kell tenni, amikor rossz időszakod van?

1 Csak légy benne jelen. Figyeld meg magad! Milyen események vezettek ide?
2 Hogy érzed most magad? Konkrétan fogalmazd meg az érzéseid!
3 Mit tehetsz azért, hogy jobban érzed magad? Mik a te saját jól bevált praktikáid arra, hogy megtörd ezt az állapotot?
Tedd meg ezeket! Mindig valamilyen cselekvésben kell végződnie a gondolkodásnak. Nem elég tudni, és sóhajtozni, hogy “jaj most szabira kellene mennem…” tedd is meg! Kifejtem a továbbiakban bővebben.

1 Engedd, hogy az érzések keletkezzenek, légy jelen és engedd, hogy el is menjenek.

Amikor felismerted, hogy rossz napod van, mert felismerted a rossz érzéseid, akkor csak tudatosítsd. Engedd, hogy jöjjenek, de soha ne ragadj bele! Ne ess az önsajnálat hibájába. Az önsajnálat elveszi az energiát, leblokkol és beleragadsz ebbe az állapotba. Mi az önsajnálat? Amikor másoknak panaszkodsz, amikor újra és újra ismételgeted ugyan azt, de nem keresed a megoldást, csak panaszkodsz. Ilyenkor az történik, hogy a másik embertől veszed el az enerigáját, azzal a tudat alatti címszóval : nekem jobban kell. Nyugodtan elmondhatod, megoszthatod, de aztán lépj tovább.

2 Hogy érzed most magad?

Mik azok, amiket pontosan érzel? 6 alap érzelem van és ezekben rengeteg érzelmi minőség. Ha nem tudod megfogalmazni, akkor keress egy ilyen táblázatot és nézd meg mi stimmelhet. Nagyon fontos felismerni az érzéseinket, mert így sokkal könnyebb elengedni azokat. Az érzelmek ragasztók, ezért egy-egy eseményhez hozzáragadnak és beleégnek a tudatunkba. Amikor újra egy ilyen esemény élünk vagy látunk, akkor előjönnek, Akkor is előjönnek, amikor csak gondolunk erre az eseményre. Ez pedig nehezíti az elengedést. Ezért kell megfogalmaznod, hogy mit érzel, és ki is mondani: most szomorú vagyok. Sokszor ezzel meg is szűnik az érzés. Amikor nem szűnik meg, akkor többször is fogalmazd meg, mond ki vagy írd le. Az írás gyógyító erővel bír! Mindig kézzel írj! Írd ki magadból az érzéseid!

3 Hogy lépj tovább?

Eljön az a pont, amikor el kell engedni ezeket a rossz érzéseket. Amikor már megtanultál belőle mindent, már nem válik a hasznodra. Ezt onnan tudod, hogy csak egyre rosszabbul leszel. Egy idő után annyira behúz, hogy már semmi sem jó, elkezdesz általánosítani, az élet szar, mindenki idióta, minden rosszul sikerül. Na itt állj meg. Mert itt kell változtatnod. Meg kell állni egy pillanatra, és megint csak figyelni.
Kérdezd meg magadtól: most mit kell tennem, hogy ezt el tudjam engedni?
A kérdés megnyitja az elmét és a lehetőségeket. Érzésekben és gondolatokban is kaphatod a választ, hallgasd meg! Aztán tedd meg!

Tehát nem kell mindig boldognak lenned, csak légy önmagad. Érezd, amit érezned kell. Ha ezeket az érzéseket megéled, majd el tudod engedni, akkor nem lesz belőle komolyabb probléma, mint betegség, depresszió, kimerülés, kiégés, balesetek, murphy…

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .